Ste že videli kdaj urejenega človeka, ki je bil sicer kot iz škatlice, potem pa vam je pogled na njegove čevlje v hipu pokvaril vtis o njem? Ni sicer življenjskega pomena, da ima človek zloščene in popolne čevlje, je pa vsekakor pomemben dejavnik za celotno sliko, vsaj kadar je govora o grajenju vtisa.

Podobno je z vizualno podobo našega podjetja oz. z vidnim vtisom, ki ga (s)puščamo v svet vsak dan. Namen urejene vizualne podobe je namreč konstantno in konsistentno pojavljanje v zavesti ljudi in želimo si, da nas ljudje dojemajo po naših vrednotah, ki smo jih opisali v poslanstvu podjetja. Gre za naš ugled. Naj me kdo ne razume narobe – ne gre za to, da bi se za vsako ceno trudili dvigovati ugled našega podjetja, ampak za delovanje z namero. Pomembno je zavedanje, da sami krojimo usodo našega podjetja, če si to priznamo ali ne. Z vsako e-pošto, ki jo pošljemo v svet, z vsako vizitko, ki jo nekje pustimo, z vsako brošuro, s katero se predstavljamo, sejemo semena v zavest naših (bodočih) strank. Kakšno je to seme, pa je v veliki meri odvisno tudi od naših vidnih sporočil.

Velika podjetja

Stopite v lekarno, banko ali zavarovalnico in preberite kakšen njihov letak. Zagotovim vam lahko, da bo vrhunsko oblikovan, izredno kakovostnega tiska in izdelave. To je način, s katerim tovrstna podjetja skrbno gradijo znamko svojega podjetja. Podobno boste zasledili v velikih storitvenih podjetjih, saj je takrat, kadar nimamo fizičnih izdelkov, ampak je naša dejavnost pretežno storitvena, to še toliko pomembneje.

Je malo podjetje lahko veliko podjetje?

Gotovo. Že mnogi marketinški delavci so skozi delo ugotovili, da lahko majhni dohitijo ali celo prehitijo velike. To se lahko zgodi na več načinov:

  • s preseganjem ustaljenih praks,
  • z uvajanjem drugačnosti (tako, da uporabijo nekaj povsem drugega, kar je sicer standard neke branže),
  • z izposojo praks iz popolnoma drugovrstne branže (za primer lahko omenimo, da je Henry Ford l. 1913 v svojem obratu uvedel tekoči trak, navdih zanj pa je dobil ob obisku Swiftove mesne tovarne v Chicagu),
  • obsotječo prakso izvajati na drugačen način.

Dober oblikovalec je ustvarjalen tudi pri iskanju pragmatičnih rešitev

Kaj torej lahko storimo? Če boste šli v oblikovalski studio, se vam lahko zgodi, da boste naleteli na oblikovalca, ki dela izključno prestižne zadeve, ki pa seveda stanejo. Zato poiščite človeka, ki bo znal pogledati onkraj – v oblikovanju namreč poznamo različne pristope, ki lahko močno vplivajo na ceno končnega izdelka, učinek pa zaradi čisto manjše vizualne razlike ne bo tako velik. Sama zagovarjam iskanje trajnostnih rešitev v oblikovanju, kar z drugimi besedami pomeni iskanje preprostejših rešitev, ki nam jih ponuja tehnologija in bodo dale piko na i. Na primer: polkrožni izrez, za katerega bo tiskar moral izdelati t.i. štanco, bo celotno tiskovino že v štartu podražil za najmanj 100 evrov, med tem ko bi ista tiskovina z malo drugačnim, na primer poševnim ravnim rezom pridobila prav tako zanimiv in izstopajoč oblikovni učinek. Seveda je takšen pogled oblikovalca vezan na njegove osnovne vrednote in poslanstvo podjetja, ki gre stranki naproti, kolikor je le mogoče, od njega pa zahteva nekaj več ustvarjalnosti.

Negativna situacija – obrnite jo sebi v prid

Si predstavljate, da greste na prodajni razgovor in ste se naučili vse odgovore na ugovore strank, obenem pa imate vse te ugovore še estetsko oblikovane v brošure, letake, enostranske priročnike in jih stranki podarite kot darilo? Kot dodano vrednost? Da stranke ne pustite brez odgovorov.

Seveda je najbolje, da se poklopita dizajn in vsebina. To se zgodi takrat, ko vaše vizualno sporočilo odraža točno to, kar želite sporočiti. Naj ga ne pokvari ‘pošvedran čevelj’ vaše vizualne podobe.