Prvega oktobra 2014 je angleško podjetje Serif Europe na zemljevid grafičnega sveta postavilo svoj prvi program za oblikovanje, Affinity Deisgner in s tem začrtalo pomemben mejnik v razvoju softvera za grafično oblikovanje. Takrat verjetno še nihče ni slutil, da bo s svojim pristopom naredilo pravo malo revolucijo.

Konkurenca

Bilo je namreč v času, ko je ameriški gigant Adobe prešel s prodaje programov v ličnih škatlicah z licenco na prodajo programov z naročnino. Tako je prisililo potrošnike na bolj redno posodabljanje (in s tem plačevanje) programov, od njih pa posledično potegnilo več. Resnici na ljubo je tudi več dalo, saj je Creative Cloud, ki je zamenjal prej fiksni, na fizičnih nosilcih domujoči Creative Suite, popeljal izkušnjo oblikovanja in druge produkcije na povsem nov nivo.

Mnogo uporabnikov se ni odločilo prestopiti v to novo ‘španovijo’, veliko je bilo tudi zamer za tak pristop, zato se je pojavila želja in potreba po nečem cenovno ugodnejšem in to nalogo je tako prevzel angleški Serif. Sprva je dal na trg Affinity Designer, nekakšen ekvivalent Adobe-ovemu Illustratorju, zgrajen pa je bil sprva le za Apple naprave. Že v začetku je požel precej pozornosti in bil tudi nagrajen tako s strani Apple-a kot tudi kasneje Microsofta, ko je izšla različica za Windows.

‘Zavrzimo balast’

Program so razvili ‘iz nule’, kot bi rekli po domače, a se vidi, da logika delovnega procesa bazira na njegovih predhodnikih oz. na konkurenci. Je pa njegova velika prednost v tem, da so se pri razvoju povsem znebili nepotrebnega balasta, ki ga starejši in močnejši programi vlečejo za seboj že leta, zato dela izredno hitro in intuitivno.

Affinity Designer pa ni osamljen program tega podjetja; še pred njim so imeli v lasti kar nekaj manj resnih grafičnih programov, ki so jih po uspehu Designerja povsem opustili in se posvetili razvoju še dveh, ki danes tvorijo Affinity-jev nepogrešljivi trojček; to sta Affinity Photo in Affinity Publisher. Če bi ju opisali zelo na kratko, bi lahko rekli, da sta ekvivalenta Adobe-ovima Photoshopu in InDesignu. Danes ponujajo torej vse tri programe za obe računalniški okolji (Mac in Windows), Designer in Photo pa sta na voljo tudi za iPad (oba sta bila tudi nagrajena). Prepričana sem, da bodo ponudbo še bolj približali uporabnikom.

Cenovna dostopnost

Glavna prednost programov Affinity je v njegovi dostopnosti; posamezen program za računalnik stane okoli 55 evrov, pa ne na mesec! Kupiš enkrat in ga imaš za vedno. Cena za iPad različico znaša 22 evrov. Ta cena vpliva še na nekaj − spodbuja legalno rabo programov in tako dviguje zavest ljudi glede spoštovanja avtorskih pravic.

Kako se Serif sam pohvali denimo o Designerju? Uporabi pojme, kot so:

  • revolucija oblikovanja,
  • resen posel,
  • hitri in veličastni,
  • kompleksni toliko kot sami želite,
  • slika ali vektor − odločite se sami,
  • zgrajeni za vaš delovni proces,
  • prinhranek časa,
  • delajte na vseh platformah,
  • barvna kontrola,
  • zanesljivi vektorji,
  • močne linije, mreže in vodila,
  • enomilijonski zoom,
  • neomejeno število artboardov (delovnih ploskev),
  • povezani simboli,
  • odličen predogled,
  • sofisticirana tipografija in
  • profesionalna priprava za tisk ali zaslone.

Iz svojih izkušenj uporabe programov lahko samo prikimam.

Premajhna moč? Kakor za koga.

Programi Affinity zaenkrat še ne morejo povsem nadomestiti Adobe-a, saj slednji ponuja mnogo drugih programov, za katere po strokovni plati še ni primerne alternative; sem sodijo animacija, zvok, video, splet, in to vse v enem paketu. Pa vendar menim, da je vsaj za začetnike ali tiste ustvarjalce, ki delajo nišno bolj ozko (npr. fotografi, ilustratorji, oblikovalci za tisk) Affinity vsaj za začetek več kot dovolj. Predvsem celoten komplet povsem zadošča nekomu, ki se z grafiko ukvarja za potrebe marketinga svojega podjetja, pa sam ni oblikovalec. Tako bo zlahka obdelal svoje fotografije, jim dodal vodni žig, ustvaril kakšno (e-)knjigo, letak, grafiko, Instragram Story ali Carousel, grafike za svojo spletno stran, itn. In vse to bo lahko ustvaril že samo z Affinity Designerjem. Programi pa so odlično dopolnilo tudi paketu Adobe, saj so marsikdaj hitrejši in gibčnejši od svojih ‘velikih bratrancev’. Serif tako mogočno koraka po poti razvoja in prihodnosti svojih programov. Na nekaj mesecev izdajajo nove in nove posodobitve zanje in z vsako se še za malo približajo velikemu Adobe-u.

Morda se zgornje besede slišijo znane strokovnjaku, manj pa laiku. A naj zatrdim, da je preprosteje, kot se zdi na prvi pogled. Če ste namreč kadarkoli uporabljali Word, da bi sestavili kaj lepega, pa vam nikakor ni šlo, ker je Word sproti podiral, kar ste zgradili, vam lahko zgaotovim, da vam bo Affinity rešil živce pred zlomom (in se Worda morda po tem sploh ne boste več dotaknili, če ne bo nujno potrebno). Pesem je delati s takšnim programom, ko imate popolno kontrolo nad tem, kje bodo stale slike, kakšne bodo njihove obrobe, kakšna bo izbrana barva ali pisava in njena velikost; ko lahko vaša ustvarjalna duša poleti dobesedno tja, kamor si želi. Možnosti za ustvarjanje so neskončne, meja pa samo nebo. Vložen denar je vreden vsakega centa in še mnogo več!

TEČAJI GRAFIKADEMIJE